شعر های باران خورده

دفتر خاطرات من

زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی در زنان معمولا در قسمت های زیر مشاهده می شود.

-داخل و یا خارج واژن

-داخل یا اطراف مقعد

-دهانه رحم

-زبان ، دهان، گلو یا لب ها ( در صورت برقراری رابطه دهانی )

جهت درمان زگیل تناسلی در بانوان بهتر است قبل از انجام هر روشی، تست پاپ اسمیر انجام گیرد تا علاوه بر شناسایی ضایعات بدخیم و احتمالی ناشی از اچ پی وی، نوع ویروس اچ پی وی نیز تعیین شود.

 

علائم زگیل تناسلی در زنان

این زگیل به طور معمول در قسمت واژینال رخ می دهد و معمولا نشانه ی خاصی ندارد اما در برخی از موارد همراه با علائمی بدین شرح است:

-ترشحات واژن

-خارش و سوزش

-خونریزی (اگر زگیل واژینال علامت خاصی نداشته باشد، ممکن است خانوم پس از رابطه جنسی دچار خونریزی گردد.)

 

راهکار های تشخیص زگیل تناسلی در زنان

از آنجا که در برخی از موارد زگیل تناسلی در زنان در اندام های داخلی بدن آنها روی میدهد، برای تشخیص و بررسی بیشتر نیاز به روش های دیگری است که از جمله ی آنها می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-محلول استیک اسید ضعیف : از این محلول می توان برای مشاهده ی زگیل تناسلی استفاده نمود زیرا پس طی چند دقیقه مناطق آلوده به زگیل سفید می شوند.

-کولپوسکوپی : در این روش با بزرگنمایی ناحیه ی درگیر مثل واژینال یا مقعد بیماری تشخیص بهتری داده میشود.

-پاپ اسمیر : این روش جهت تشخیص عفونت HPV مورد استفاده قرار می گیرد.

زنان مبتلا به این بیماری باید هر سه تا شش ماه بعد از درمان اولیه برای انجام تست پاپ اسمیر به پزشک مراجعه نمایند تا از عدم ابتلا به سرطان دهانه ی رحم اطمینان کسب نمایند.

 

زگیل تناسلی مردان

این زگیل در آقایان به طور معمول نوک آلت تناسلی یا در طول بدنه آن یا روی سطح اسکروتوم و نیز مقعد رشد می کند. سطح زگیل ممکن است صاف یا کمی زبر باشد. این زگیل معمولا ظاهری شبیه به مروارید و یا گل کلم دارد همچنین گاهی از اوقات ممکن است این ضایعه به وسیله مو پوشانده شود و یا در داخل پوست ختنه گاه مردانی که ختنه نشده اند پنهان شود. این نوع زگیل در مردان معمولا در نواحی زیر ظاهر می شود :

-آلت تناسلی

-کیسه بیضه

-ران و کشاله ران

-داخل یا اطراف مقعد

-زبان ، دهان، گلو یا لب ها ( در صورت برقراری رابطه دهانی )

 

زگیل تناسلی در کودکان

امکان ابتلای کودکان به این بیماری نیز وجود دارد . زگیل تناسلی در کودکان زیر 3 سال معمولا به دلایل غیر جنسی و از طریق تماس پوستی رخ میدهد ، اگرچه در صورت مشاهده، مسئله تجاوز به کودک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

 

با مراجعه به مقاله زگیل مقعدی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری بدست آورید. همچنین مقالات بیشتری در مورد این بیماری از جمله روش های درمان خانگی زگیل مقعدی و سوالات متداول در مورد زگیل مقعدی برای شما گردآوری شده است.

 

منبع : بیچشک

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

رابطه مقعدی موجب بواسیر یا هموروئید

تاثیر رابطه مقعدی در ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید

تاثیر رابطه مقعدی در ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید

رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است که مقعد به عنوان عضو زنانه در آن نقش دارد. این رابطه به شدت برای سلامت هر دو نفر مضر است و  می توان آن را یکی از علل مهم در ایجاد بواسیر یا هموروئید معرفی نمود. زیرا بواسیر در اثر فشار وارده به مقعد یا همان رکتوم ایجاد می شود.  رابطه مقعدی فشار بسیار زیادی را به عضله اسفنکتر وارد می کند و می تواند بیماری های بسیاری از جمله بواسیر، شقاق، بی اختیاری و … را به همراه داشته باشد.

مضرات رابطه مقعدی در زمان داشتن بواسیر

برقراری رابطه مقعدی در صورت ابتلا به بواسیر برای فرد ممنوع است زیرا عروق درگیر با بیماری را به شدت تحت تاثیر خویش قرار داده و می تواند شرایط را وخیم تر کند. از طرفی رابطه روند درمان بواسیر را با اختلال مواجه کرده و حتی می تواند به خونریزی از بواسیر بیانجامد همچنین برقراری رابطه با وجود چنین بیماری ریسک عفونت عروق هموروئیدی را افزایش خواهد داد. به همین ترتیب به این افراد توصیه می شود دست کم تا تکمیل فرآیند درمان از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نمایند.

مضرات رابطه مقعدی بعد از عمل جراحی بواسیر

رابطه مقعدی در حالتی که فرد مقعد خود را به علت بواسیر عمل نموده، به شدت مضر است. این رابطه شرایط را برای بیمار سخت تر نموده و عوارض جدی را برای او به همراه دارد. یکی از مهمترین مشکلات و مضرات بازگشت مجدد بواسیر است.

بازگشت بواسیر از طریق رابطه مقعدی

یکی از علت هایی که بواسیر مجدد عود می کند رعایت نکردن نکات لازم بعد از درمان است، یکی از این موارد برقراری رابطه جنسی است، از آنجایی که چنین رابطه ای فشار قابل توجهی را به رکتوم وارد می کند، می تواند سبب بروز مجدد این بیاری شود از همین روی لازم است حتی بعد از درمان نیز نکات پیشگیری را رعایت کنید تا مجدداً گرفتاری بیماری نشوید.

درد

برقراری رابطه در صورتی که بواسیر خود را عمل نموده اید می تواند درد بیمار را افزایش دهد. همان طور که ذکر کردیم این رابطه فشار بسیاری زیادی را به عضله و رکتوم وارد میکند و برای بیماری که به تازگی عمل جراحی نموده بسیار دردناک است. به همین جهت بیمار باید تا کامل شدن فرآیند درمان و بهبودی جای زخم و بواسیر از برقراری چنین رابطه ای پرهیز نماید.

منبع : ایران کلینیک

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

بررسی درمان بیماری شقاق با لیزر و مزیت های آن

درمان بیماری شقاق با لیزر و مزیت های آن در ایران کلینیک

شقاق یا همان فیشر از بیماری های مقعدی بسیار شایعی است که به علت ترک در دیواره مقعد ایجاد می شود. عامل شقاق را می توان افزایش فشار وارده به مقعد معرفی نمود. شقاق در مراحل ابتدایی با استفاده از پماد درمان میشود، اما در مراحل پیشرفته و مزمن تنها لیزر می تواند شقاق را به طور قطع درمان نماید.

درمان شقاق با لیزر

درمان شقاق با لیزر موثر ترین روش برای درمان این بیماری است که هیچ یک از مشکلات و عوارض عمل جراحی مانند ترس از چاقو، درد، خونریزی، بی اختیاری و ... را ندارد. در این روش پزشک توسط تاباندن اشعه مادون قرمز بافت ها و عضله آسیب را درمان کرده و نه تنها درد بیمار به سرعت رفع می شود بلکه خونریزی نیز نخواهد داشت. علت درمان سریع توسط لیزر را میتوان ترمیم سریع بافتها، عروق و اعصاب دیده عنوان کرد.

مزیت های درمان شقاق با لیزر

بی شک درمان شقاق با لیزر بهترین راهکار درمان این بیماری است. از مهمترین مزیت های این روش می توان به این موارد اشاره کنیم :

  • این روش قطعی و موثر است و امکان عود مجدد بیماری وجود ندارد.

  • درمان شقاق با لیزر بدون درد و خونریزی انجام می شود.

  • لیزر نیاز به بستری در بیمارستان نداشته و سرپایی انجام می شود.

  • لیزر درمانی احتمال ابتلا به سایر عفونت ها را ندارد.

  • پس از انجام لیزر درمانی شقاق می توان به محل کار و یا خانه بازگردید.

  • لیزر هیچ یک عوارض جراحی مانند بی اختیاری را به همراه ندارد.

  • این روش بسیار سریع عمل نموده و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

  • انجام این روش در مقایسه با سایر روش ها هزینه مناسب تری دارد.

  • ای روش محدودیت نداشته و قابل استفاده افراد مختلف با شرایط متفاوت است.

هزینه درمان شقاق با لیزر

هزینه انجام لیزر درمانی شقاق به علت قرار گرفتن در گروه جراحی های زیبایی، توسط اغلب بیمه ها پرداخت نمی شود، اما با این وجود از قیمت مناسب تری نسبت به جراحی برخوردار است. هزینه دقیق شقاق به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسته به کلینیکی که عمل را در آن انجام می دهد متفاوت است. پس لازم است برای اطلاع از قیمت ها با پزشک مشورت نمایید.

 
+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

پماد برای درمان شقاق ( فیشر)

شقاق مقعدی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد و معمولا در کودکان و نوزادان نیز یافت می شود. در واقع، شکاف های مقعدی جدی نیستند و در برخی موارد زخم بعد از ۴ الی ۶ هفته خود به خود بهبود می یابد.

 

درمان شقاق مقعد

در اغلب افراد، شقاق مقعد در عرض یک هفته یا بیشتر همانند هر نوع پارگی یا زخم دیگر در پوست بهبود پیدا می کند. درمان شقاق مقعد شامل تسکین درد و نرم کردن مدفوع است. حمام آب گرم تسکین دهنده است و باعث شل شدن مقعد و در نتیجه کاهش درد می شود.

 

در اغلب افراد شقاق مقعد بین یک تا دو هفته بهبود پیدا می کند. با این حال، بهبودی شقاق در مقعد در بین افراد دیگر بیشتر طول می کشد. حتی اگر بهبودی در عرض شش هفته طول بکشد هنوز این احتمال وجود دارد که مشکل به خودی خود و بدون نیاز به درمان بهبود پیدا کند.

 

با این حال، درمان شقاق مقعد باعث می شود که بهبودی آن در سریع ترین زمان ممکن رخ می دهد.

 

هدف از درمان شقاق مقعد عبارتست از:

 

کاهش فشار وارد شده بر عضله دور مقعد. این کار باعث جریان خون مطلوب و بهبود شقاق مقعد در سریع ترین زمان ممکن می شود.

 

نرم نگه داشتن مدفوع برای دفع راحت

یک کرم یا پمادی که حاوی ماده بی حس کننده ای مثل لیدوکائین است به تسکین درد کمک می کند. شما باید کرم یا پماد را تنها برای مدت کوتاهی ( بین 5 تا 7 روز) مورد استفاده قرار دهید.

 

در صورتی که در مدت زمان بیشتری ماده بی حس کننده را مورد استفاده قرار دهید، ممکن است باعث التهاب یا حساسیت پوست دور مقعد شود. شما می توانید از پزشک درخواست کنید که یکی از این کرم ها یا پمادها را برای شما تجویز کند.

 

همچنین می توانید بعضی از این محصولات را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. کرم یا پماد باید قبل از رفتن به دستشویی مورد استفاده قرار گیرد. در صورت وجود التهاب زیاد دور شقاق مقعد، کرم یا پمادی که حاوی داروی استروئید است و توسط پزشک تجویز می شود.

 

استروئیدها باعث کاهش التهاب می شود و به کاهش ورم کمک می کنند. این کار باعث تسکین هر نوع خارش و درد می شود. از این نوع کرم یا پمادها نباید بیشتر از یک هفته استفاده کنید. دارو های مسکنی مثل پاراستامول یا ایبوپروفن به تسکین درد کمک می کنند (اما از مصرف کدئین پرهیز کنید).

 

از بوجود آمدن یبوست جلوگیری کنید و مدفوع خود را نرم نگه دارید.یکی روش دیگر درمان این بیماری استفاده از پماد گلیسیرین تری نیترات است.

 

در صورتی که پماد گلیسیرین تری نیترات (GTN) را روی مقعد بمالید، باعث شل شدن عضله دور مقعد می شود. این کار با گشاد سازی عروق خونی در آن ناحیه باعث افزایش ارسال خون به پوست آسیب دیده می شود. انجام این کار باعث بهبود سریعتر شقاق مقعد می شود و همچنین باعث تسکین درد می گردد.

 

پزشک زمانی استفاده از پماد GTN را توصیه می کند که بیماری شقاق مقعد شما بیش از یک هفته طول کشیده باشد و مخصوصا اگر به نوع مزمن مبتلا شده باشید.

 

پماد GTN در بعضی موارد موثر است، اما در موارد دیگر اثر بخش نیست. تحقیقات نشان می دهند که با استفاده از پماد GTN از هر 10 بیمار 6 بیمار بهبود پیدا می کنند. در صورتی که شقاق مقعد به حال خود گذاشته شود، از هر 10 بیمار 5 بیمار بهبود پیدا می کنند. از این رو، اثر پماد GTN چندان زیاد نیست، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

 

نکاتی که در هنگام استفاده از پماد GTN برای درمان شقاق مقعد باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر می باشد:

 

این محصول فقط باید با تجویز پزشک استفاده شود، این پماد حاوی 0.4 درصد گلیسیرین تری نیترات است. این محصول را باید برطبق دستورالعملی که در بروشور داخل جعبه آن قرار دارد مصرف کنید. برای مثال دوز استاندارد 2.5 سانتی متر است، که از لوله با فشار بیرون داده می شود.

 

یک خط اندازه گیری با محصول ارائه می شود تا 2.5 سانتی پماد را اندازه گیری کنید.یک دوز استاندارد از پماد را با فشار بر روی یک انگشت قرار می دهد (انگشت را باید قبل از مالیدن با روکشی بپوشانید). سپس پماد را داخل مقعد بمالید. پماد هر 12 ساعت تا زمان تسکین درد یا حداکثر تا هشت هفته مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برخی از پزشکان توصیه می کنند که حتی اگر درد زودتر تسکین یافته باشند، برای 6 تا 8 هفته پماد را استفاده کنید. علت این امر این است که عموما بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا شقاق مقعد بهبود پیدا کند، حتی اگر درد زودتر برطرف شده باشد. بروشور محصول جزئیاتی در مورد افرادی که نباید پماد را مورد استفاده قرار دهند و عوارض جانبی احتمالی آن ارائه می کند. برای مثال، این پماد معمولا نباید برای کودکان استفاده شود، مگر این که یک پزشک متخصص آن را تجویز کند و همیشه در بارداری توصیه نمی شود.

 

از هر 10 نفر 5 نفر پس از استفاده از پماد GTN دچار سردرد می شود. گلیسیرین تری نیترات وارد جریان خون می شود و باعث سردرد می شود. سردرد عموما بین سی دقیقه یا بیشتر از بین می رود. در صورت بروز سردرد مصرف داروهای مسکنی مثل پاراستامول مفید و اثر بخش است.

 

در صورتی که به سردرد شدیدی دچار می شوید در چند روز اول مقدار کمتری از پماد را مورد استفاده قرار دهید و در عرض چند روز مقدار آن را افزایش داده و به حد نرمال برسانید.

 

کار دیگری که برای رفع سردرد شدید می توانید انجام دهید این است که میزان کمتری از پماد را دور دیواره مقعد بمالید، به جای آن که کل پماد مصرفی را داخل مقعد بمالید. گلیسیرین تری نیترات از پوست نازک داخل مقعد بیشتر جذب جریان خون می شود.

 

با استفاده از مقدار کمتری از پماد و مالیدن آن در دیواره مقعد می توانید از عوارض جانبی جلوگیری کنید.

 

با این حال، این کار به اندازه مالیدن کل پماد مصرفی در داخل مقعد اثر بخش نیست. گاهی اوقات، پماد GTN باعث گیجی می شود، زیرا فشار خون را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این عوارض، پس از نشستن یا دراز کشیدن به آرامی از جای خود بلند شوید و مواد الکلی زیادی را مصرف نکنید.

 

پماد شیفار مناسب برای درمان شقاق مقعد (فیشر)

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

درمان شقاق مقعدی یا فیشر با بوتاکس

 

 

معمولا شکاف های مقعدی کوتاه مدت و خفیف با درمان های خانگی از بین می روند. درمان های خانگی در 4 تا 6 هفته شقاق را از بین می برند.

اگر بیماری شقاق با روش خانگی از بین نرفت و اگر بیماری بیش از 8 تا 12 هفته طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید و احتمالا نیاز به درمان های دارویی خواهید داشت. تزریق بوتاکس هم در دسته درمان های دارویی شقاق گنجانده می شودکه با توجه به علائم از این روش استفاده می شود.

 

معاینه می تواند شامل مراحل زیر باشد.

معاینه بصری

معاینه دیجیتال رکتوم

استفاده از آندوسکوپی برای بررسی کانال مقعد

 

اگر درمان دارویی جوابگو نبود و بیماری پیشرفت بیشتری داشته به متخصص مربوطه رجوع و عمل جراحی مشکل را حل خواهد کرد 

 

درمان به روش تزریق بوتاکس

تزریق توکسین بوتولینوم (بوتاکس) راهی برای بهبودی زخم شقاق مقعدی است که می تواند به درمان فیشر کمک کند. شخصی به بیماری شقق دچار میشود که عضله اسفنکتر مقعد تحت فشار بیش از حد قرار گیرد، اسپاسم و کاهش جریان خون بوجود می آید.درمان شقاق با بوتاکس باعث فلج موقت عضله اسفنکتر می شود. به این طریق اسپاسم کاهش می یابد و باعث درمان شقاق مقعدی می شود.

 

منبع:

بیچشک

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

تاثیر حمام سیتز در کاهش درد و درمان شقاق و بواسیر

حمام سیتز چیست ؟ تاثیر آن در کاهش درد و درمان بواسیر و شقاق

حمام سیتز چیست ؟ تاثیر آن در کاهش درد و درمان بواسیر و شقاق

حمام سیتز یا استحمام نشیمن یک روش موثر و بسیار اثربخش برای درمان خانگی انواع مشکلات مقعدی از جمله درمان بواسیر و درمان شقاق است. اساس این روش بر پایه ی آب درمانی است و برای تسکین درد و تورم ناحیه ی مقعد و واژن فوق العاده می باشد. تاثیر آب گرم بر بهبود حرکات روده ای و کاهش علایم و نشانه های انواع مشکلات مقعدی به اثبات رسیده است و می تواند به درمان بیماری های بواسیر و شقاق کمک کند.

در این روش بیمار برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف، لگن یا وان پر از آب گرم می نشیند. اگر عفونتی در ناحیه ی مقعد یا واژن وجود دارد می توان به آب گرم کمی سرکه سیب،نمک یا جوش شیرین اضافه کرد تا خاصیت درمانی آن دو چندان شود.

چگونه یک حمام سیتز در وان حمام درست کنیم؟

اضافه کردن نمک در آب برای درمان عفونت ها مقعدی و واژن

۱- ابتدا وان حمام را کاملا با کمک مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید تا هیچ اثری از آلودگی نداشته باشد. زیرا مقعد  شما زخم است و به سرعت می تواند عفونت را جذب کند.

۲- درجه حرارت آب را کاملا تنظیم کنید تا در مناسب ترین دما قرار بگیرد. فراموش نکنید آب خیلی داغ می تواند به تشدید تورم و درد منجر شود و آب سرد هم هیچ تاثیری نخواهد داشت. بهترین دمای آب برای این منظور دمایی است که گرم باشد اما دست شما را نسوزاند. دمای ۴۳ درجه ی سانتی گراد عالی است.

۳- درپوش وان را بگذارید و وان را تا اندازه ی ۷ الی ۱۰ سانتی متر با آب گرم پر کنید. توجه کنید که هنگام نشستن ناحیه ی مقعد و نشیمنگاه شما باید به طور کامل در آب گرم قرار بگیرد. اگر مایل باشید می توانید تمام وان را از آب پر کنید و در آن بخوابید.

۴- می توانید برای اثربخشی بیشتر به خصوص در مواقعی که به عفونت دچار شده اید و یا زخم های عفونی و باز دارید، داخل وان  آب گرم ، کمی جوش شیرین ، سرکه سیب و یانمک به دلخواه خود اضافه کنید.

۵- حالا حمام سیتز شما آماده شده است. می توانید به آرامی برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون وان آب گرم بنشینید و استراحت کنید.

۶- فراموش نکنید که در پایان ناحیه ی مقعد خود را کاملا خشک کنید. به هیچ عنوان حوله یا دستمال را به صورت مستقیم برای خشک کردن این ناحیه به کار نبرید بهتر است حوله ای را به دور خود بپیچید و اجازه دهید تا به آرامی خشک شود.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

درمان فیستول مقعدی با روش VAAFT در ایران کلینیک

مزایای درمان فیستول مقعدی با روش VAAFT نسبت روش های جراحی سنتی

این روش یک تکنیک ایمن با حداقل تهاجم است که برای درمان فیستول مقعدی پیچیده با حفظ عملکرد اسفنکتر مقعد موثر است.

مهمترین مزایای استفاده از روش VAAFT به این شرح است:

  • این روش آسیبی به عضله اسفنکتر وارد نمی کند زیرا در سایر روش های جراحی درمان فیستول نیاز است قسمتی از عضله اسفنکتر بریده شود که این خود مشکلات بسیاری را به همراه می آورد از جمله بی اختیاری در دفع را به همراه دارد.
  • روش VAAFT روشی کمتر تهاجمی در مقایسه با سایرین است که بدون باز کردن زخم انجام می گیرد.
  • انجام عمل نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و عمل سرپایی صورت می گیرد، در صورتی که فرد حال مساعدی داشته باشد می تواند چند ساعت بعد از عمل مرخص شود
  • چون جراحی با استفاده از دوربین است، زخم بزرگی بر روی بدن ایجاد نمی شود در نتیجه نیازی به پانسمان وسیع نخواهد بود.
  • همان طور که ذکر شد این عمل نیازی به استفاده از تیغ جراحی ندارد و زخمی بر روی بدن ایجاد نمی شود در نتیجه از نظر زیبایی نیز تاثیر منفی نخواهد داشت.
  • این روش بدون استفاده از تیغ جراحی و یا بریدن اسفنکتر انجام می گیرد در نتیجه درد کمتری در مقایسه با جراحی خواهد داشت.
  • برای انجام VAAFT هزینه ای کمتر در مقایسه با جراحی پرداخت می شود.
  • این روش دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به سایرین دارد و فرد می تواند به سرعت به زندگی عادی خود بازگردد.
  • به این دلیل که در این روش درمانی زخمی روی پوست ایجاد نمی شود در نتیجه نیازی هم به بخیه آن نخواهد بود.
  • در این عمل امکان عود مجدد بیماری بسیار کمتر از سایرین است.
  • بعد از انجام این عمل ریسک ابتلا به بی اختیاری بسیار کم و حدوداً صفر است. 

 

برگرفته شده از: VAAFT 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha